MISS BRONA

MISS BRONA
PRETTY BRONA

Friday 15 April 2011

Salam perkenalan..
Nama saya Broneka Uding Kirew (B.U.K)..Saya berumur 19 tahun..hoho..masih muda lagi ne..hihi..Saya berbangsa iban+kenyah..mak saya bangsa iban oo..bapa saya yang berbangsa kenyah..walaupun saya ni anak kacukan, tapi saya tak lah secantik mana pun..huhu..tapi saya tetap bersyukur dengan apa yang ada pada saya..comellll bha saya ne..hihi..proud to be SARAWAKIAN.

hmmmm..mau cerita pasal anggota-anggota keluarga saya pula lagi..hahhh..saya ni anak sulung daripada 4 orang adik beradik..saya ada sorang adik lelaki dan 2 orang adik perempuan yang cantik manis..yang adik lelaki saya itu, umurnya 15 tahun..haizz..yang ni susah mau cta lah,..malas sungguh belajar..kalau boleh, dia nak 24 jam duduk depan komputer dia tu bermain game..apa he hey nya yopp??x da faedah langsung..malas sudah saya mau tegur dia tu..huhh..masuk telinga kiri, keluar telinga kanan..seterusnya ialah adik perempuan saya iaitu Batricia dan Britney,..yang dua orang ni, saya sangat sayang kat mereka..maklumlah, adik perempuan lah dikatakan..tempat bermanja, tempat bercerita..kesiaann sya x da kakak, nak x nak. suma masalah kongsikan dengan adik perempuan..hehe..mereka blom mampu memberi pendapat bagi setiap masalah yang saya hadapi..hoho..tapi, x pa lah..x kesahhh pun..janji mereka sanggup dan sudi mendengar luahan hati saya pada setiap ketika saya memerlukan mereka di samping saya..hehe..love my little sis so muchhh..muahh..muahh..muahh..nak cerita pasal mama saya pula lagi..hahhh..mak saya ni muda lagi tau, umur dia baru 42 tahun..masih "steady" yokk..hihi..mak syaa ni suri rumah sepenuh masa...memang "THE BEST MOM FOREVER"..SayanGGG sama MaMa...mama lah pujaan hati aku setiap masa...papa saya pula..hahh..yang ni "PAPA YANG TERHEBAT".muda juga ni papa saya..umur dia baru 40 tahun..agi bolehhh tahan...haizzz..

     Apa lagi owww...hmmm...

...ya..ya..tentang zaman persekolahan lagi...masa tadika, saya belajar di Tadika Methodist Bintulu..lepas tu, dari darjah satu hingga darjah enam pula, saya menuntut ilmu di sebuah sekolah cina yang tersergam indah di bandar Bintulu, iaitu SJK(c) Siong Boon..sekolah rendah saya ni memang terbaekk lah..saya mengucapkan banyak-banyak terima kasih lah kat parents saya, Madam Rosemary dan Mr Kirew Epoi sebab telah menghantar saya belajar kat sekolah cina..haha..dengan ilmu bahasa cina yang saya pelajari selama 8 tahun semenjak dari tadika lagi hinggalah ke darjah 6, saya sekarang sudah boleh berkomunikasi dengan orang ramai yang berbangsa Cina dengan bahasa mereka..waaa..waaa.."Bangga syiukkkk"..hihi...masuk sekolah menengah pula, saya belajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Baru Bintulu..di sinilah saya belajar menjadi seorang yang berdikari, bertanggungjawab dan berfikiran lebih matang..maklumlah..dah masuk "secondary skul" kan?..bukan budak-budak lagi..


" MISS BRONA"



...MY HAPPY FAMILY..


-MY BROTHER-(Benz)


-MY SISTAAA(Batricia)


-Cute little princess-





No comments:

Post a Comment